Zaloguj » Rejestracja » Odzyskaj hasło »
+ 7 678
Avatar
Bastei
Dodał: Sandra »   N 15-09-2013 20:26 Zgłoś naruszenie » Wyślij do znajomych »
Bastei - formacja skalna stanowiąca jedną z największych atrakcji turystycznych Parku Narodowego Saskiej Szwajcarii, w Górach Połabskich we wschodniej części Niemiec. W 1824 r. pobudowano drewniany most znajdujący się ok. 110 m n.p.m., na prawym brzegu Łaby, pomiędzy miejscowościami Rathen i Stadt Wehlen. Zrodłem nazwy jest wąska skała najdalej wysunięta nad Łabę, czyli "baszta", która wznosi się na wysokości 190 m nad taflą wody.
W XII wieku w pobliżu dzisiejszego mostu powstał Zamek Neurathen. Pierwsze wzmianki pisemne o skałach pochodzą z końca XVI w. W 1798 r. został on po raz pierwszy opisany w publikacji o charakterze turystycznym (przez Christiana Augusta Gottloba Eberharda). W tym czasie Bastei szybko rozwijał się jako atrakcja turystyczna. Na początku XIX w. dotarła tu pierwsza wycieczka zorganizowana, a sam obiekt stał się inspiracją dla wielu malarzy.
W 1812 r. rzeźnik Pietzsch, mieszkający w pobliskiej miejscowości Lohmen rozpoczął sprzedaż posiłków i napojów odwiedzającym punkt widokowy turystom. Działalność ta przyniosła mu dochody, przez co dwa lata później zbudował kuchnię pod nawisem skalnym, w bezpośrednim sąsiedztwie z coraz częściej opisywaną i uwiecznianą na obrazach atrakcją.
W 1826 roku w pobliżu punktu widokowego zbudowano pierwszą kwaterę noclegową dla turystów oraz wzniesiono pierwszy, drewniany most nad wąwozem Mardertelle, który łączył zewnętrzną półkę skał z zamkiem Neurathen. W połowie XIX w. konstrukcja została przebudowana na piaskowcową ze względu na dużą ilość turystów. Most ten osiągnął długość 76,5 m długości i wzniósł się na wysokość 40 m ponad dno wąwozu. Od tego czasu cały kompleks skał i punktów widokowych rozwija się pod względem turystycznym niemalże nieustannie.
























Komentarze użytkowników Rozwiń komentarze » 0
Skomentuj artykuł
Pogrubienie Kursywa Podkreślenie Wyrównaj do środka Wyrównaj do lewej Wyrównaj do prawej Utwórz web link   Utwórz mail link Kode :) :( :lol: :-S :-D :-| :-/ :-] :-[ :nie:

Ciekawe tematy
Zwierzęta atakują ludzi
Zwierzęta atakują..
Wszyscy są równi wobec prawa
Wszyscy są równi ..
Drzwi Bogów
Drzwi Bogów
 Chińczyk publicznie  bije swoją żonę
Chińczyk publicz..
Kultura plemion amazońskich w sztuce ulicy
Kultura plemion a..
Pocalunek gwiazdy
Pocalunek gwiazdy
Reklamy
Galeria zdjęć
Nie mogła mieć konia, to wytresowała krowę Cena zwycięstwa. Słodka para Śmieszne i ciekawe zdjęcia Zombie ślub i wesele. Zachwycające zdjęcia w technice HDR Niesamowite ilustracje Roba Shieldsa Bliźnięta syjamskie Haftowanie na skorupie jaj Superbohaterowie w stylu Pablo Picasso Torty urodzinowe Porcelanowe szaleństwo Bezzębny uśmiech Najwyższe dziewczyny świata. Szympans nałogowiec! Zderzenie autobusu z ciężarówką Walka o przetrwanie Śmieszne fotki dla dorosłych
Najnowsze sondaże
19,1%
12,4%
26,3%
42,2%
Gifki
Tapety
Wideo
Zdjęcia
Total votes: 429
Polecamy
Tapety
Tapety HD  - Piękne  zakątki świata Best HD Wallpapers Pack-691 Kompozycja Gray Zune Broń -Tapety na pulpit Broń -Tapety na pulpit Kompozycja Windows 7 theme